بی نظمی در نوبت دهی سونوگرافی و رادیولوژی دردسری برای مردم خوروبیابانک

چندی است حضور متخصص رادیولوژی و سونوگرافی به صورت یک روز در ماه تا حدی نیاز مردم خوروبیابانک به این خدمت را رفع کرده اما نبود نظم در شیوه نوبت دهی و ارائه خدمت برای مراجعان دردسر ساز شده است.

به گزارش سفیرخور نبود امکانات یکی از معضلاتی است که مردم مناطق محروم از آن رنج می برند، مردمی که با کمبود امکانات سختی زندگی در مناطقی محروم چون خوروبیابانک با وسعت زیاد و فاصله طولانی از مراکز استان ها را به جان خریده اند تا امنیت کشور و زادگاه آبا و اجدادی خود را حفظ کنند.

کمبود و نبود آب، گاز، قطعی برق، گرمای هوا، نبود بیمارستان یا درمانگاه مجهز، نبود وسایل نقلیه عمومی و دیگر کمبود ها که بسیاری از آن ها قابل رفع است گریبان گیر مردم سخت کوش خوروبیابانک است.

در این میان مدتی است با تلاش مسئولان بهداشت و درمان و دیگر مسئولان مربوطه برای رفع نیاز اهالی و بیماران نیازمند رادیولوژی و سنوگرافی با حضور متخصصان این امر در مرکز درمانی شادن یغمایی شهر خور و درمان بستر شهر جندق هر ماه در یک روز انجام می شود و تا حدودی جوابگوی نیاز متقاضیان است.

این که حضور متخصص دشواری و خطرهای احتمالی مراجعه به شهرهای همجوار مانند یزد، نایین و طبس را از پیش روی متقاضیان بر می دارد یک روی ماجرا است اما نبود نظم انجام این خدمت سنگی جلو پای متقاضیان است و با مدیریت بهتر می شود این خدمت را به کام مراجعان شیرین کرد.

از هفته ها قبل اعلام شد که متخصص رادیولوژی و سونوگرافی جمعه ای که گذشت برای ویزیت مراجعان در مرکز درمان شادن شهرخور حاضر خواهد شد و نوبت دهی به صورت تلفنی انجام می شود متقاضیان اما زمان مراجعه با نوع دیگری از نوبت دهی مواجه شدند.

حسین یکی از مراجعان که برای سونوگرافی بارداری همسرش مراجعه کرده بود گفت: دو هفته قبل با شماره ای که در اطلاعیه درج شده بود تماس گرفتم و نوبت ساعت ١٠ صبح به ما اختصاص داده شد، پنجشنبه شب مجدد برای اطمینان از نوبت اخذ شده با پذیرش درمانگاه تماس گرفتم و سوال کردم نوبت تلفنی که گرفتیم نیاز به نوبت گیری حضوری هم هست یا نه که اعلام کردند همان نوبت تلفنی درست است و طبق ساعت مراجعه کنیم ولی صبح که مراجعه کردیم مشاهده شد نوبت دهی حضوری جایگزین شده و نوبتی که ساعت ١٠ داشتیم ساعت دو عصر موفق به انجام سونوگرافی شدیم.

وی در ادامه با اعتراض به نحوه خدمت رسانی افزود: اگر می دانستم این جور حق ما را ضایع می کنند مثل دفعه های قبل برای سونوگرافی به طبس می رفتم و در این شلوغی وقت خودم را تلف نمی کردم.

محسن که برای سونوگرافی کلیه و مجاری ادراری مراجعه کرده بود گفت: وقتی نوبت دهی می شود چرا این همه شلوغی ایجاد می شود، چرا طبق نوبتی که اخذ داده شده پذیرش انجام نمی شود، ما نوبت گرفتیم که با خیال راحت در ساعت مقرر مراجعه کنیم، صف نانوایی نیست که زنبل بزاریم.

خانم علیخانی در اعتراض به نحوه نوبت دهی گفت: یکی از دوستان من پنجشنبه برای نوبت گیری تماس گرفت که پذیرش درمانگاه از تکمیل ظرفیت خبر داده بود اما دوستم صبح ساعت ٨ نوبت حضوری گرفت و من که نوبت ساعت ١٠ داشتم وقتی به درمانگاه مراجعه کردم دوستم را با جواب سونوگرافی در حال خروج از درمانگاه دیدم و نوبت ساعت ١٠ من با انتظار سه ساعته انجام شد.

خانم یاور هم که وضعیت نوبت دهی را مشاهده کرده بود علی رغم اینکه نوبتش نزدیک بود دفترچه بیمه اش را برداشت و از درمانگاه خارج شد.

خانم عزیز که برای سونوگرافی نوزاد خود مراجعه کرده بود اعتراض خود را به خبرنگار سفیرخور اعلام کرد و گفت: صبح که نوبت گرفتم تا الان که ساعت ١٢ ظهر شده پنج شش بار فرزندم را برای معاینه آوردم اما هر بار نوبت من اعلام نمی شد، یک خانم با نوزاد شیرخوار در این شلوغی نمی تواند این قدر رفت و آمد داشته باشد.

کمبود آب سرد، نبود صندلی کافی برای مراجعان، نبود سیستم صوتی برای اعلام نوبت از دیگر اشکالاتی بود که بر این بی نظمی دامن زده بود.

چند نفر از معترضان موضوع را با مسئول درمانگاه در میان گذاشتند که وی پاسخ قانع کننده ای برای معترضان نداشت و بی نظمی به وجود آمده را ناشی از کمبود نیروی انسانی عنوان کرد.

پیشنهادی که بیشتر مراجعان داشتند نوبت دهی تلفنی و تعیین ساعت مراجعه برای اخذ برگ نوبت بود تا از تجمع و اتلاف وقت مراجعان جلوگیری شود و سرعت ارائه خدمت بدون این حاشیه ها انجام شود.

امید بر این است که با برنامه ریزی و کارشناسی، این مشکلات رفع شود تا با فرا رسیدن زمان افتتاح بیمارستان آفتاب هشتم هم مشکل مردم حل شود هم نواقصی که وجود دارد برطرف شود.

انتهای پیام/

Go to TOP